Bez zajímavých a kvalitních fotek pěkný web neuděláte

Nejlepší je mít na webu vlastní fotografie, nejlépe od profesionálního fotografa. Často se však hodí na hlavní stranu fotka z neotřelé fotobanky, protože váš obor není prostě tak sexy. Úvodní fotka má zaujmout, příjemně naladit, vyvolat atmosféru. Kde můžete takovou fotku najít a volně zdarma použít? A co zkusit dát místo fotky na pozadí hlavní strany krátké video nebo animovanou ilustraci?

Fotobanky

Freepik.com  
V poslední době mám Freepik nejraději, nabízí fotografie, ilustrace i ikony. Ty nejlepší kousky jsou jen pro prémiové členy, ale členství není drahé (cca 250 Kč měsíčně) a získáte opravdu mnoho. Třeba si udělat animaci na míru.

 

Unsplash.com nebo Pexels.com

Zajímavé fotografie vhodné do čistých designových webových stránek.

 

Gratisography

Chcete opravdu upoutat pozornost? Fotobanka bláznivých fotografií.

 

Videa

Videezy

Krátká několikavteřinová videa, která se skvěle hodí na pozadí hlavní strany.

 

Mockups

Smartmockups

I v neplacené verzi vyrobíte skvělé mockupy, tj. náhledy webů na počítači, loga na tričku atd.

Rychlé tipy

1. Jaká je vhodná šířka obrázků?
Fotky, které budou přes celou obrazovku (například úvodní foto) dávám ve velikosti
1400 px na šířku, výška cca 600 px. Fotky uvnitř stránky dávám ve velikosti 800 px na šířku, výška dobrovolná. A fotky lidí do týmu většinou 500 px x 500 px, vznikne tak čtverec, který lze lehce přímo ve WP předělat na kruh.

2. Jaká je ideální velikost obrázků?
Před vložením fotky do webu, proveďte její kompresi. Například pomocí volného online nástroje: www.iloveimg.com. Na webu také používám plugin Smush, který všechny obrázky optimalizuje.

3. Nezapomeňte na svou fotku! V kontaktech rozhodně nesmí chybět vaše fotka. Lidi potřebují vědět, kdo za firmou či projektem stojí, komu budou volat. Je to podstatná součástí budování vaší důvěry.

Služba Sousedky

Fotky pro své zákazníky sama hledám, jedná se o jednu z nejnáročnějších fází tvorby webu. S fotkou je totiž úzce spjatý tzv. duch webu, jehož součástí je také hlavní motto a emoce. Často také klienty propojuji se svou sousedkou fotografkou, která nafotí je samotné či jejich produkty za rozumnou cenu.